Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
Podstawowe informacje

Samochód w sezonie 2019 obsługiwany jest przez firmę Baumschlager Rallye & Racing GmbH z siedzibą w austriackim Micheldorf in Oberösterreich.

Silnik

4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Pojemność silnika

1,6

Moc maksymalna

272 KM przy 5,500 rpm

Moment obrotowy

400 Nm przy 4,000 rpm

Turbo

zwężka 32 mm

Układ sterowania silnikiem

Bosch

Skrzynia biegów

5-cio biegowa, sekwencyjna

Napęd

stały na cztery koła z równym rozłożeniem momentu obrotowego na przednią i tylną oś

Zawieszenie

kolumny McPhersona, amortyzatory ZF

Wysokość zawieszenia

od 180 mm na asfalcie, do 275 mm na szutrze

Hamulce

wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe (przód Ø 355 mm na asfalcie, Ø 300 mm z przodu i tyłu na szutrze), aluminiowe zaciski hamulcowe

Koła

8×18” na asfalt, 7×15” na szuter

Nadwozie

zatwierdzone przez FIA, wzmocniona karoseria pojazdu seryjnego, rozbudowana klatka bezpieczeństwa

Wymiary

długość – 4067 mm, Szerokość – 1942 mm, Wysokość – 1372 mm.

Waga minimalna

1230 kg bez kierowcy i pilota

Przyspieszenie

0-100 km/h do 4,1 sekundy

Prędkość maksymalna

około 200 km/h – zależnie od przełożenia

Samochód jest oparty na szóstej generacji Volkswagena Polo GTi. Za rozwój rajdówki odpowiadali głównie Dieter Depping oraz Pontus Tidemand, zaś ojcem projektu jest słynny dyrektor techniczny Volkswagena, Xavier Demaison. Inżynierowie przy konstruowaniu GTi R5 korzystali z najlepszych wzorców i rozwiązań oraz ogromnego doświadczenia z samochodem WRC co sprawia, że Polo jest obecnie najlepszym samochodem tej kategorii na rynku. Nic dziwnego w tym, że zamówienia na samochód pojawiły się błyskawicznie, a jednym z pierwszych piętnastu chętnych był wielokrotny mistrz Austrii i właściciel zespołu, Raimund Baumschlager.