Samochód w sezonie 2019 obsługiwany jest przez firmę Baumschlager Rallye & Racing GmbH z siedzibą w austriackim Micheldorf in Oberösterreich.
Silnik | 4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa |
Pojemność silnika | 1,6 |
Moc maksymalna | 272 KM przy 5,500 rpm |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 4,000 rpm |
Turbo | zwężka 32 mm |
Układ sterowania silnikiem | Bosch |
Skrzynia biegów | 5-cio biegowa, sekwencyjna |
Napęd | stały na cztery koła z równym rozłożeniem momentu obrotowego na przednią i tylną oś |
Zawieszenie | kolumny McPhersona, amortyzatory ZF |
Wysokość zawieszenia | od 180 mm na asfalcie, do 275 mm na szutrze |
Hamulce | wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe (przód Ø 355 mm na asfalcie, Ø 300 mm z przodu i tyłu na szutrze), aluminiowe zaciski hamulcowe |
Koła | 8×18” na asfalt, 7×15” na szuter |
Nadwozie | zatwierdzone przez FIA, wzmocniona karoseria pojazdu seryjnego, rozbudowana klatka bezpieczeństwa |
Wymiary | długość – 4067 mm, Szerokość – 1942 mm, Wysokość – 1372 mm. |
Waga minimalna | 1230 kg bez kierowcy i pilota |
Przyspieszenie | 0-100 km/h do 4,1 sekundy |
Prędkość maksymalna | około 200 km/h – zależnie od przełożenia |
Samochód jest oparty na szóstej generacji Volkswagena Polo GTi. Za rozwój rajdówki odpowiadali głównie Dieter Depping oraz Pontus Tidemand, zaś ojcem projektu jest słynny dyrektor techniczny Volkswagena, Xavier Demaison. Inżynierowie przy konstruowaniu GTi R5 korzystali z najlepszych wzorców i rozwiązań oraz ogromnego doświadczenia z samochodem WRC co sprawia, że Polo jest obecnie najlepszym samochodem tej kategorii na rynku. Nic dziwnego w tym, że zamówienia na samochód pojawiły się błyskawicznie, a jednym z pierwszych piętnastu chętnych był wielokrotny mistrz Austrii i właściciel zespołu, Raimund Baumschlager.